• شرح مطلب
  • سایر مطالب

⇠ آجیل سرشار از مواد معدنی است. مصرف چند عدد از هر یک از انواع آجیل‌ها می‌تواند نیاز عمومی بدن ما به مواد معدنی را برطرف کند. شما می‌توانید با خوردن چند حبه بادام و گردو نیاز روزانه‌ی بدن‌تان را به منیزیم و کلسیم و فسفر را تأمین کنید. انواع آجیل مواد معدنی بسیاری را در خود جای داده‌اند؛ برخی از آن‌ها بیشتر و برخی کمتر.

⇠ در این میان بادام هندی سلنیوم بالایی دارد و ضد سرطان پروستات است؛ تخم کدو هم به‌دلیل میزان بالای سلنیوم‌اش همین کارکرد را بر عهده دارد. بااین‌همه شما می‌توانید میزان متغیری از این ماده را انواع آجیل پیدا کنید.
.

• آجیل، آنتی‌اکسیدان قوی

آجیل آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند در جلوگیری از بروز سرطان نقش بسیاری ایفا کند. آنتی‌اکسیدان‌ها معمولاً در مواد غذایی روزانه‌ی ما غایب هستند و ما باید با مصرف موادی که آنتی‌اکسیدان دارند این مواد را به برنامه‌ی غذایی‌مان اضافه کنیم.
.

• آجیل، منبعی از فیبر

فیبر ماده‌ای حیاتی برای دستگاه گوارش محسوب می‌شود. نبود این ماده در برنامه‌ی روزانه غذایی ما می‌تواند به بیماری‌های گوارشی، یبوست و انواع سرطان‌های دستگاه هاضمه بینجامد. آجیل ماده‌ی غذایی مناسبی برای جبران فیبر مواد غذایی روزانه است؛ مخصوصاً اگر خام یا کمتربوداده باشد.
.

• آجیل و چربی غیراشباع

⇠ آجیل چربی غیراشباع دارد و به‌همین دلیل منبع بسیار مناسبی برای تأمین چربی بدن محسوب می‌شود. چربی آجیل یا از نوع چربی تک غیراشباع (MUFA) است یا از نوع چربی چند غیراشباع (PUFA). این نوع چربی‌ها، نه‌فقط برای هضم‌شدن کبد را درگیر نمی‌کنند، به تولید چربی‌های مضر در بدن، مانند چربی شکمی، نمی‌انجامند.

⇠ امگا۳ ازجمله چربی‌هایی است که جزو چند غیراشباع‌ها محسوب می‌شود. امگا۳ از بروز دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند، کلسترول را تنظیم می‌کند و ضد سرطان است. آجیل معدنی بسیار غنی برای جذب امگا۳ محسوب می‌شود. بسیاری از آجیل‌ها مقدار زیادی امگا۳ دارند؛ مثلاً هر سه عدد گردو به‌انداز‌ی ۲۰۰ گرم گوشت ماهی امگا۳ دارند.
.
منابع:
.https://blog.snappfood.ir

خواص آجیل
top