• شرح مطلب
  • سایر مطالب

• تحرک بدنی:

کارشناسان کلینیک مایو توصیه می کنند روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش می تواند به پایین آوردن فشار خون منجر شود. اگر شما تا به حال غیر فعال بوده اید، با پزشک خود درباره ورزش های امن صحبت کنید. شروع ورزش باید برای شما به آرامی باشد و آن هم با راه رفتن یا دوچرخه سواری . به تدریج سطح فعالیت های متوسط یا شدید را به روال خود اضافه کنید. حداقل دو روز در هفته ورزش های تقویت عضلات را انجام دهید.

.

• پیروی از رژیم غذایی دش:

این رژیم می تواند نقش موثری در کاهش فشار خون داشته باشد. رژیم غذایی دش شامل خوردن میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی، ماهی و … است. چربی های اشباع، چربی های ترانس و کلسترول، غذاهای فرآوری شده، لبنیات پرچرب، گوشت پرچرب از این رژیم حذف شده اند.

.

• کم کردن میزان نمک:

اگر دارای فشار خون بالا هستید، میزان مصرف سدیم خود را طبق توصیه انجمن قلب آمریکا به کمتر از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز برسانید یعنی کمی بیش از نیم قاشق غذاخوری. یک قاشق غذاخوری نمک ۲۴۰۰ میلی گرم سدیم دارد. البته تنها میز غذا مقصر دریافت نمک نیست، غذاهای فرآوری شده و بسیاری از غذاهای رستوران ها سدیم بالا دارند.

.

• از دست دادن وزن اضافه:

وزن و فشار خون دو عامل در کنار هم هستند. از دست دادن تنها ۵ پوند وزن می تواند به کاهش فشار خون منجر شود. در این میان چربی اضافه دور کمر بسیار مهم است و به آن چربی احشایی گفته می شود. این چربی می تواند خطرات مرتبط با سلامت از جمله فشار خون بالا، را افزایش دهد. در مردان اندازه دور کمر باید کمتر از ۴۰ اینچ و در زنان باید کمتر از ۳۵ اینچ باشد.

.

• پرهیز از سیگار و الکل:

مطالعات نشان می دهد یک ساعت بعد از استعمال سیگار، فشار خون بالا می رود. اگر شما سیگاری هستید در معرض بیشتر فشار خون بالا و ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارید.

.

• استرس کمتر:

استرس به طور موقت می تواند منجر به افزایش فشار خون شود. سعی کنید تمام عوامل مرتبط با استرس را شناسایی و مدیریت کنید. در هنگام استرس تنفس عمیق داشته باشید. پرداختن به ورزش هایی مانند یوگا از شدت استرس روزانه می کاهد.

.

• توصیه های خوراکی و طبیعی برای کاهش فشار خون بالا

⇠ برای درمان فشار خون بالا عناب را بجوشانید و آب آن را بفشارید و میل کنید.

⇠ خیار تازه را روزی سه عدد صبح ناشتا و عصر و شب قبل از خواب بی نمک میل کنید.

⇠ تخم خیار را دم کرده روزی یک مثقال تا ده روز عصرها میل کنید.

⇠ برای کاهش فشار خون بالا تخم شنبلیله را روزی سه مثقال صبح و عصر و شب میل نمائید.

⇠ در غذا و کوکو و آش و سوپ خود شنبلیله را بگنجانید که در پائین آوردن فشار خون مفید است.

⇠ برای درمان فشار خون بالا گریپ فروت صبح ناشتا میل شود.

⇠ برای کم کردن فشار خون نارنج را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

⇠ انگور برطرف کننده فشارخون است، ۱۰ صبح و ۵ عصر میل شود.

⇠ ریشه و برگ توت فرنگی ۳ گرم را در ۱۰۰ سی سی آب جوشانده به سه نوبت میل شود.

⇠ کسانی که فشار خون دارند خرما کمتر مصرف کنند.

⇠ میوه نارس خرمالو باعث کاهش فشار خون می شود.

⇠ خوردن زالزالک باعث کاهش فشار خون می شود.

⇠ فندق پایین آورنده فشار خون است.

⇠ به طور مرتب گلابی میل شود.

⇠ پرتقال و سیب درختی ضد فشار خون است.

⇠ ریشه و برگ خشک توت فرنگی را به مقدار سی گرم در یک لیتر آب بجوشانید و در طول روز هر قدر مایل بودید بنوشید. همچنین دمکرده سرخ ولیک به مقدار چهل گرم در یک لیتر آب برای پائین آوردن فشار خون مفید است.

⇠ دم کرده قراقاط فشار خون را پائین می آورد.

⇠ برای درمان فشار خون بالا زغال اخته ۱۰ صبح و ۵ عصر هر دفعه ۵۰ گرم میل شود.

⇠ برگ درخت زیتون ۳ گرم را با ۳۰۰ سی سی آب جوش ۲۰ دقیقه دم کرده روزی سه فنجان میل شود.

⇠ هسته هلو باعث کاهش فشار خون می شود با احتیاط مصرف شود روزی یک عدد به مدت ۷ روز در ماه میل شود.

⇠ هسته شلیل باعث کاهش فشار خون می شود روزی یک عدد به مدت ۷ روز میل شود، زیاد مصرف نشود سمی است.

⇠ طالبی صبح و عصر میل شود.

⇠ بعد از هرغذا ۲عدد عناب و یک قاشق چایخوی زرشک میل شود.

⇠ عناب ۲۰ عدد را در شیر خیس نموده صبح ناشتا به مدت یک هفته میل شود.

.

• احتیاط:

⇠ در فشار خون از خوردن بادنجان، گوجه فرنگی، نمک، اسفناج، شیرینیجات، و مواد نفاخ و هندوانه و مایعات زیاد خودداری کنید. عصبانی شدن هم فشار خون را بالا می برد.

⇠ قهوه برای بیماری فشار خون مضر است.

⇠ اشخاصی که فشار خونشان بالاست باید در خوردن جوانه ی گندم احتیاط کنند و موقع شدت مرض آن را مصرف نکنند.

.
منابع:

.https://www.mashreghnews.ir
.http://heart.kaums.ac.ir

کارت ویزیت مجازی آنلاین
آگهی های ثبت شده

کسب و کارها و مشاغل