• شرح مطلب
  • سایر مطالب
  • اجرای تور بی‌شباهت به صحنه تئاتر نیست و قطعا راهنما هنرپیشه‌ی نقش اصلی این نمایش است.
  • هنرپیشه‌ای که باید هنر معلمی را نیز بدرستی بداند و از علم روانشناسی و فروشندگی نیز بی‎بهره نباشد.
  • عاشق کار و قانون‌پذیر باشد و وقت‌شناس و خستگی ناپذیر ایفای نقش کند.
  • و این تازه آغاز راه است. از عشق و علاقه و دانش کافی که بگذریم، رعایت ادب، احترام و وقار یکی از ضروریات خلقی این حرفه است.
  • راهنما میزبان همیشگی مسافران است و رعایت مهمان‌نوازی شیرین‌ترین قسمت داستان است که خوشبختانه از خلقیات برجسته‌ی ایرانیان محسوب می‌گردد.
  • این که بتوانیم حس همسفری را القا کنیم و مسافران را نادیده نگیریم و به همه یکسان و یک دید نگاه کنیم قسمت اصلی قضیه است.
  • نگاه یک راهنما به مسافرانش باید نگاه مدیر میزبانی باشد که قرار است هم اطلاعات درست ارائه دهد هم خوش‌اخلاقی وخوش‌مشربی معتدل داشته باشد، هم به‌موقع تصمیم صحیح بگیرد و هم نماینده آژانس کارگزار باشد. هم متعهد به کارفرمایش باشد، هم دلسوز و کاربلد باشد. هم پیشبینی‎کننده و حساس باشد، هم محکم و با اعتماد به‌نفس باشد. هم پرتوان جسمی، خوش لباس و مرتب باشد، هم سخنور مسلط و مدیر شرایط بحران باشد.
  • هم طریقه‌ی شیوایی گفتار و بازی با واژگان را خوب بداند.
  • هم در توصیف مکان‌های دیدنی خلاقیت گفتاری و فن بیان لازم را داشته باشد.
  • شخصیت فردی جذاب و مهارت‌های برقراری ارتباط (کلامی و نگاهی) را خوب بداند.
  • نگاه وکلامش را به طور مساوی بین تمام مسافران منتقل کند.
  • اشتیاق را در جمع ایجاد کند. از کودکان و سالمندان جمع غافل نشود.
  • با تغییر تن صدا پیام خود را زیباتر منتقل کند.
  • دانش لازم جهت کمک‌های اولیه را بداند.
  • ارتباط موثری با راننده در سفرهای زمینی داشته باشد. نوشتن گزارش وگوشزد کردن نکات مهم به آژانس کارگزار را فراموش نکند.
  • از ابتدا تا انتهای سفر هرگز مسافران را به حال خود رها نکند.
  • با گویش‌ها و لهجه‌های مناطق مختلف حتی به صورت اندک آشنا باشد. هرگز معنایی از بی‌تفاوتی به مسایل را در تور نشان ندهد.
  • قدرت نه گفتن به‌جا را داشته باشد.

.

منابع:
.https://academy.faranegar.com

ویژگی های لیدر تور خوب
top